Over Botshelo

Ons allernieuwste project is het kinderdagverblijf genaamd Botshelo. Botshelo ligt op ongeveer 2.5 uur rijden van Boithuto af. In een klein dorpje.

William, de schoonzoon van de eigenaresse had ons zelf benaderd voor hulp. En wat voor ons een grote aangename verrassing was, is dat hij een oud leerling is van onze school Boithuto. Botshelo is een kinderdagverblijf opgezet door een voormalige lerares. Er worden vooral kinderen opgevangen van families die het niet breed hebben. Ze vragen als vergoeding daarom ook alleen het bedrag van de maaltijd, die de kinderen in de middag krijgen, aan de ouders. De medewerkers bij het kinderdagverblijf werken daar dus ook op vrijwillige basis.

Het gebouwtje bestaat uit twee ruimtes: een opslagruimte die ook dienst doet als kantoor van de eigenaresse en waar ook vaak kinderen slapen en een ruimte waar de kinderen spelen, eten en onderwezen worden. Ook hebben ze een apart hok gemaakt van golfplaten die als keuken dient en er is een toiletgebouwtje. Er zitten nu ongeveer 60 kinderen op het kinderdagverblijf van 0 tot 5 jaar. Er is geen speelgoed en geen speeltuin. De kinderen worden vermaakt door (Engelse) liedjes te zingen en Engels te leren. De lerares spreekt alleen Engels met de kinderen, ook al zijn ze zo klein.

Britt was dus ook erg verrast toen een meisje van 4 jaar oud haar naam kon zeggen, haar leeftijd kon zeggen, alle dagen van de week kon zeggen in het Engels en alle maanden van het jaar. Naast natuurlijk de tientallen liedjes die ze kunnen zingen in het Engels waar ze al hun lichaamsdelen aanwijzen. Dit alles maakt dit kinderdagverblijf geweldig. Wij hadden zo veel bewondering voor hun spirit en ambities en willen graag helpen.

De nieuwste foto’s

Wat hebben we bereikt?

Op de planning staat nu op korte termijn een extra lokaal, zodat de kinderen wat meer ruimte krijgen en gescheiden kunnen spelen en onderwezen worden. Er ligt een offerte van de aannemer met wie wij in Boithuto op een fijne manier hebben samengewerkt en van wie we weten dat hij goed werk levert.

Toekomstplannen

Het doel van de hoofd lerares is van dit kinderdagverblijf uiteindelijk een basisschool te maken. Stichting Britt Helpt gaat er alles aan doen om deze ambitie waar te kunnen maken.